E-lugeri uuendamine

Lugemispohmakas ehk Aprillikuu kokkuvõte

 Aprilliuus tegin ma ületüki aja rekordi lugemises. Võib-olla üheks faktoriks oli see, et meil oli Itaaliasse tulemine ees ja ma tahtsin kõik oma tellitud raamatud enne läbi lugeda. Kaasa ei saanud võtta kuna siis oleks pidanud muud asjad maha jätma. Olgu, ühe raamatu ma siiski tirisin kaasa... Kindle´i ka. Igaks juhuks, hakkab igav ja mis sa siis teen? Ees oli ootamas ju 5 tunnine rongis sõitmine. 

Minu aprillikuu läks ütlemata hästi, sest mul tekkis mingi rutiini laadne tegevuskava. Hommikul kell 7 ärkasin, lugesin 1.5 tundi ja siis valmistasin hommikusöögi meile. Abikaasa käis coroonakilosid maha vantsimas, ma lugesin samal ajal. Tasakaalus värk! 

Mis ma jõudsin ära lugeda? Hunniku raamatuid! Seekord otsustasin, et panen ka juurde tärnikesed ja tõstan esile oma lemmikumatest lemmiku, milleks see kuu oli Atwoodi "Testaments". 

Kolm Stefano Benni raamatut. Mõnus satiir, ägeda fantaasilennuga! Kui itaalia keelt vähekenegi oskad ja armastad satiiri, loe! Ma ostsin endale ka ta raamatu Aprilli lugemiseks! 

"Prendiluna" ★★★★★

"Di tutte le ricchezze" ★★★★★

"Pane e tempesta" ★★★★✩

Jätkasin ka krimka lainel, lugedes edasi Bryndza Erika Fosteri seeriat. Vat need kaks raamatut olid palju paremad kui ta esimesed raamatud. 

"Dark water" ★★★★

"Last breath" ★★★★

Krimist lugesin ka palju kiidetud Holly Jacksoni raamatud läbi. Vist kuuluvad Krimi Young Adulti žanri. Mõlemad meeldisid väga ja ausalt ootan kolmandat raamatut ning FILMI! 
Mu lemmiktegelene on Pippa Fitz-Amobi, juba nimi on äge! 

"Good Girls Guide To Murder" ★★★★

"Good Girl, Bad Blood" ★★★★

Mõrvamüsteeriumite vahele lugesin ka düstoopiat Margaret Atwoodilt. Esimene raamat oli nii ja naa. Alustatud hästi, siis tundub nagu mõte kadus kuskile ära ja lõpp oli kah selline, et mul tuli pähe ainult sõna "mah". Aga see aitas arusaada "Testaments" paremini. See raamat oli ka minu jaoks üks parimad, mis ma lugesin aprillis ja kindlasti loen ma ta veel uuesti läbi! 

"Handmaid´s tale" ★★★

"Testaments" ★★★★

Kummaliseim raamat see kuu oli Kate Russelli "Mu sünge Vanessa", see on õnneks ka eesti keeles kätte saadaval. Teema on kahtlane, õõvastav, aga väga voolavalt kirjutatud. Ma ei oskagi talle väga tärne panna. Panen viis. Sest ta pani mind ikka väga mõtlema. Võid mu postitust ka kiigata sellest raamatust. 

"My dark Vanessa" ★★★★

Kummalisel kombel jõudis minuni ka Albert Camus lugu "Lo straniero" ( "Võõras" ). Lühike lugu, aga väga kummaline. 

"Lo straniero" ★★★

Edasi lugesin veelgi kummalisema raamatu prantsuse kirjanikult Raymond Queneau´lt. Sõprade soovitusel. Aga see oli ikka nii segane raamat, et isegi ta tõlkija Calvino jäi tõlkimisega vähekene hätta ja pidi Raymondiga kontsulteerima, et mis ta nüüd seal täpselt mõtleski? 

"I fiori blu" ★★★

Vahepeal tuli hoopis isu midagi eesti keeles lugeda. Otsisin Raimond Kaugveri, kuna seda soovitas mulle boosktagrammer Winterhedi instas, aga mida ei leidnud seda ei leidnud. Otsustasin siis hoopis Tammsaare kasuks. Leidsin raamatu, mida ei olnud veel lugenud. 

"Kärbes" ★★★★

Eelviimasena lugesin Isabel Allende raamatu, mida nii paljud taevani kiidavad, mõned ütlesid lausa, et võtaksid selle raamatu kaasa endaga üksikule saarele ja loeksidki ainult seda raamatut. Minu jaoks ta "Monte Cristot" ei ületa, aga hea raaamat oli ta sellegi poolest. WOW momenti mul ei tekkinud, aga hindasin kirjaniku tööd ja väga head tõlget. 

"La casa degli spiriti" ★★★★

Ning lõpuks, aprillikuu pani lukku raamat, mida ma alustasin aprilli alguses, aga suutmatuses keskenduda, jätsin ma ta veidikeseks ajaks pooleli. Stuart Russell ja tema ood AI´le. Kuna me selle Intelligentse Elu eest ei põgene, peab uurima, kuhu on jõutud ja mis eesmärgid on teadlastel. Ma paneks 5 tärni, sest tõesti HEA teema on, aga tavainimesele teeb lugemise raskeks igasugused uhked matemaatilised valemid, mida ma guugeldasin suure hoolega. Õppisin megapalju uusi asju! Eriti mata osas... Aga kui mata ei meeldi, siis selle raamatuga pole sul, kallis lugeja, midagi peale hakata ja seepärast ka mu kolm punkti. 

"Human compatible" ★★★

Need on minu lugemised, aga sinu omad? :) 



Kommentaarid