E-lugeri uuendamine

2023 aastalõpu mõtisklused

Aastal 2023 hakkabki kohe lõppema. Raamatu blogisse ma väga polegi jaksanud kirjutada. Vabanduseks toon endale aja ja mõtete puuduse. Sama vabandus kehtib ka  
Lugemise eesmärgile, mille ma endale aasta algul suure tuhinaga panin. See ei saa täidetud. Mis sellest, et detsembris lugesin raamatuid päris palju. Üritasin ka kõik pooleli olevad raamatud ette võtta. Üritasin, sest väga vedu ei võta see "loeme kõik läbi enne kui aasta lõpeb" ettevõtmine. 
Aga positiivse poole pealt, see aasta ma lugesin rohkem kui eelmine aasta. Võtsin ette sarjad, nagu Harry Potter, mida ma poleks ealeski arvanud, et hakkan lugema. Aga võta näpust! 
Vend asus tagant utsitama. 
"Potter on hea sari, Harry on äge tegelane. Ta kasvab tegelasena seerias ja ka maailma ehitus on Rowlingul väga viis," ütles ta mulle jälle, kui me rääkisime telefonis. 
"Vaatan, vaatan... " Vastasin ma enam vähem alati. 
Raamatud ostsin ära ja panin riiulile seisma.
"Mul on need nüüd olemas," ütlesin ma talle ükspäev. 
"Hakka siis lugema," vastas mu vend. 
"Varsti...." laususin ma ja jätsin selle teema sinna paika. Ta andis ka mulle rahu selle teemaga mingiks ajaks. 
Noh ja siis jõudis kätte Detsember. Mul vist 80 ringis raamatuid loetud, enda eesmärgiks olin seadnud sada.
"Jama.. jälle seda sadat täis ei saa, las ma võtan selle Potteri siis kiirelt ette. 7 raamatut. Saab olema kiire lugemine!" Mõtlesin endamisi.
Jah, kiire lugemine tõesti! Ma läksin nendesse raamatutesse nii sisse nagu oleks keegi maagiakepiga mööda pead andnud! 
"Hei! Potter on mega hea!!" kirjutasin ükspäev Facebooki chattis oma vennale. 
"No ja mis ma sulle koguaeg rääkinud olen," vastas ta ja ma kujutasin ette, kuidas ta muigab selle üle, kui tola ma olen,
"Ise ei tea, aga muudkui jaurab," naeris ta.
Igatahes. Potter Potteriks, peale selle jõudsin lugeda ka muid teemasid. Vahe peal jäi silma ka miskit tarka, krimkasid lugesin ja kõige suurem saavutus oli taani keeles raamat läbi lugeda. Saavutus, sest ega see keel kerge pole! Üritan siin seda õppida, aga no ei jää külgeteine. Järgmisel aastal uue hooga!
Üldiselt, raamatumaailmas jään 2023 aastaga üldjuhul rahule, mis sest et ei täitnud oma lugemise eesmärki. Selle sama eesmärgi olin seadnud endale ka 2022, üks aasta ikka saab sada raamatut loetud 🤣. 
Mu vend muidugi ütleb selle peale, et kvaliteet on parem kui kvantiteet, eks tal ole õigus. Vist? Jah, mulle meeldib temaga vaielda või väidelda. Ajalugu õppinuna on tema Eesti keele keelekasutus väga heal tasemel, eriti kui läheb argumenteerimiseks. 
Mis ma siis veel suutsin lugeda? Ah! Mehhiko kirjaniku raamatu üritasin ka lugeda läbi Hispaania keeles, aga see on mul siiani veel läbi lugemata. Potter nügis ette. Eks võtan selle ka jälle käsile. 
Mariana Pavlova jäi Instagramis silma. Instagram on üks kole äpp, eriti kui hakkad bookstagrammereid jälgima. Tundub nagu raamatute list kasvab ja kasvab, aga loetud ei saagi miskit. Hea on see, et pole tik-tok'i veel alla laadinud, see oleks vast veel ohtlikum!
Mu abikaasa on omadega päris rahul viimasel ajal, sest ta ei pea vastu võtma erinevaid pakke enam, kus üllatus-üllatus, on raamatud. Juulist on mul Kobo. Sellega loen ma igasuguseid krimkasarju ja laenutan Libby'st YA fantasy't. Neid raamatuid, mida ma mõtlen, et paberkandjal pole mõtet lugeda väga. See mõte paneb mind hetkel end kiruma, et Yanagihara "To Paradise" paberkandjal ostsin. Tagantjärgi tarkusena oleks võinud täiesti vabalt e-raamatuna seda lugeda. Kohutav lugemiskogemus. Kolmest raamatust kokku pandud vusserdis alternatiivajaloost. Viimane osa pidi parem olema. Mis seal ikka, eks ma nüüd üritan siin viimastel aasta 2023 päevadel läbi lugeda selle. Kui ükskord alustatud, siis tuleb ka lõpetada. Kaua loetud kaunikene, eksju? 
Toredaid lugemishetki viimasesse päevadesse aastal 2023! 

Kommentaarid