E-lugeri uuendamine

Robert Bryndza "Tüdruk jääs"

Bryndza nimi kõnetas mind instagramis ühe bookstagrammeri lehel. Kuna krimkad mulle väga meeldivad, ostsin tema esimese raamatu "Tüdruk jääs". 

Raamat on mõnus õhtune lugemine, pärast tööpäeva, mil soovid end lihtsalt välja lülitada ja millelegi muule mõtelda. Usu, see raamat tõmbab su nii endasse, et unustad igasuguse jama, mis päeva jooksul ka tigedaks võis ajada. 
Raamatu peategelaseks on Erika Foster, naisdetektiiv Slovakkiast, kes on Londonis juba üle 25 aasta elanud. Ta asub uurima rikka noore tüdruku mõrva, kellel elu pealtnäha oli täiuslik. Ometi viivad juhtlõngad väga kahtlaselt prostituutide mõrvadeni. 
Erika on selline megadetektiiv, kes endale väga kergelt ei lase "pähe astuda" ja seisab oma arvamus eest maksku mis maksab. 
Mulle meeldivad naistest detektiivid, eriti kellel on tugev karakater. Mõnus lugeda. Kuigi Erika kohati tundus natsa mehelik, ei häirinud see mind teps. Pigem olin raamatu külge justkui naelutatud, mõteldes mis järgmiseks juhtub. Plussiks mu jaoks oli ka see, et mõrvarit ma ära ei arvanud. Mõnikord on krimkad kirjutatud nii, et saad kohe aru kes-kus-mis tegi.
Bryndza on suutnud hästi kirjutada.
Ma juba panin endale järgmise osa ostunimekirja. Tegelikult kaks. No mis sa teed, mulle meeldivad krimkad õhtuseks lugemiseks.  

Kusjuures, Bryndza raamat meenutas mulle vähekene Blake Pierce'i sarja naisdeteektiivist Riley Page'st ( nüüdseks juba 17 osa ilmunud selles sarjas! Ma jäin 6nda juurde toppama audioraamatuga, sest ei meeldinud lugeja hääl). Soovitan sedagi sarja, kui ei ole jõudnud krimkafännina juba lugeda. Tõsiselt meeliköitev! 

Huvitav kokkusattumine on ka see, et Bryndza elab Slovakkias oma elukaaslasega, kes on siit pärit. Kui ma lugesin algul nime Bryndza, siis mõtlesin et on ikka kahtlane perekonnanimi ühel inglasel, aga ei seostanud seda algul kuidagi Slovakkiaga. Selle peale tuli mul abikaasa, kes naeris: 

"Hahaha - Bryndza nagu kitsejuust siin... " Jah, mu abikaasal on kahtlane huumorisoon. 

Siis läksin guugeldama Robert Bryndzast ja tõesti ongi abielus Slovakiga ning elab siin. Nüüd oleks põnev teada, kas ka Bratislavas nagu mina? 

 



Kommentaarid