E-lugeri uuendamine

Krahv Monte Kristo

Otsustasin, et Amazon Audiable jääb minuga. Nii tore on jalutada ja kuulata raamatut, või süüa teha ja kuulata. Lõpuks sain ka raamatu "Krahv Monte Kristo" kuulatud audiables. "Krahv Monte Kristo" oli üks mu lemmikraamatutest teismelisena. Ma mäletan, kuidas ma selle läbi lugesin ühe suure ahmimisega, ninapidi istusin raamatus. Lihtsalt nii huvitav oli.  
"Krahv Monte Kristo" ma lugesin esimest korda vast kolmeteist aastasena. Ega ma nüüd täpselt ei mäleta seda vanust, aga sinna kanti ta jäi. See oli selline seiklusjutt, mis mind temasse tõmbas ja mulle on jäänud meelde tegevus enamasti, mis on suhteliselt harv nähus mu puhul. Tavaliselt ma loen raamatu läbi, mõtlen selle üle ja siis liigun edasi. Vähe on raamatuid, mis südame võidavad. 
Krahv Monte Kristo lugu vast teavad üldjuhul enamus raamatuhuvilisi? Loo kulg viib meid Prantsusmaalt Itaaliasse ja vahemere saartele aastatel 1815 - 1834. Raamat räägib Edmond Dante loo, kes on oma elu haripunktis, ta on kihlatud oma eluarmastusega ja teda ootab edutamine tööl. Kõik on justkui lilleline ja paremini ei võikski olla. Kahjuks, ei lähe asjad nii nagu oodatud, Danglars koos Edmondi kihlatu Mercedese nõoga, Federicoga, septisevad tema vastu vandenõu ja Edmond vahistatakse kui Napoloeni toetaja. 14 aastat on ta vangistuses. Saatus viib ta kokku rikka abtiga, kes talle vangistuses olles oma loo seletab ja kelle abiga Edmond mõistab, et ta oli vandenõu ohver. Siit algab tema soov kätte maksta. Abt õpetab Edmondile matemaatikat, filosoofiat ja võõrkeeli. Samal ajal peavad nad plaani põgeneda ja kaevavad tunnelit, et kindlusest põgeneda. Kuid kahjuks abt sureb. Enne surma avaldab ta Edmondile ka oma suure saladuse, aarde asukoha. 

Ühesõnaga Edmondist saab rikas mees ja ta pöördub tagasi Prantusmaale, et kätte maksta. Loomulikult tema vaenlased ei tunne teda ära. Edmond võtab endale nimeks Krahv Monte Kristo, millega ta end seltskonnas esitleb. 
Oma vaenlastele maksab ta kätte. 

Edmondi tegelaskuju läbib suure psühholoogilise muutuse. Naiivsest tulevasest laevakaptenist sai vanglas valgustustatud ja lõpuks pimestas teda kättemaksu iha. Ta elas selle nimel. Tundub justkui see oligi ta ainuke eesmärk, mis pärast sai, kes seda teab. Kas suutis ta leida rahu ja edasi elada? Või siis elaski kibestumusega? 

Oled lugenud? Mis arvad sina Edmondist ja tema karakteri kujumisest? 





Kommentaarid