E-lugeri uuendamine

Tiziano tsitaate

Olen siin maininud, et lugesin Terzani raamatuid, millest mul on ülimalt kahju, et neid ei ole kätte saada eesti keeles. Eriti "Un altro giro di giostra" ehk "Üks uus ring karusellil", milles ta räägib oma teekonnast võitluses vähiga. Väga väärt ja mõtlema panev raamat. Ei, see pole mingi "eneseabi" raamat. Pigem räägib see tema teekonnast, mõtisklustest, otsingutest ja arusaamisest. 
Nagu ka tema raamat "La fine è il mio inizio", mida ma olen ka juba kaks korda lugenud ja loen vist veel ühe korra. Lihtsalt nii ilusad mõtisklused ja tagasi vaatamised. 

Siin toon ära, oma väga vigases tõlkes mõned tsitaadid Terzanilt, mis mind mõtlema panid. 

"Elus on üks tee ja naljakas on see, et sa saad sellest aru alles siis, kui see on läbi. Pöörad ümber ja ütled:
“Oh! Vaata, seal on üks niit."
Kui sa elad, siis sa ei näe seda, ometi ta eksisteerib. Kõik su tehtud valikud on justkui ette määratud, sa arvad, et sind juhib su vaba tahe, kuid ka see on vale. Kõik on ette määratud millestki su sees, mis on ennekõike su sisetunne ja siis võib-olla millestki, mida meie India sõbrad kutsuvad karmaks ja millega nad seletavad kõike, isegi seda, mis on meie jaoks seletamatu. Võib-olla on sellel kontseptsioonil mingisugune alus, sest meie elus on hetki, mida ei saa seletada, kui välja arvata eelmiste elude väärtuste või vigadekuhjumisega." 

"Vaadake tuules puhuvat rohtuliblet ja tundke end temana. Möödub ka viha, mida tunnete."

"Raamatud on parimad reisikaaslased.Nad räägivad siis kui neid vajate, vaikivad kui kui soovite vaikust. Nad on seltskondlikud, kui te seda vajate. Nad annavad palju ja ei küsi midagi vastu tasuks." 

"Ma elan siin ja praegu, tundega, et universum on erakordne, et meiega ei juhtu midagi juhuslikult ja et elu on pidev avastus. Ja mul on eriti vedanud, sest nüüd on iga päev rohkem kui kunagi varem veel üks ring karussellil." 

""Kes ma olen?" Vastus seisneb küsimuse esitamises a mõistmises, et ma pole oma keha, ma pole see, mida ma teen, ma ei ole see mis mul on, ma ei ole see mida ma oman, ma pole isegi mitte mu oma mõtted ja kogemused, ma pole isegi mitte ego, millest me nii väga hoolime. Vastus on sõnatu. See on minu vaikne sukeldumine endasse."

"Tõeline teadmine ei tule raamatutest, isegi mitte pühadest teostest, vaid kogemusest. Parim viis reaalsuse mõistmiseks on läbi oma tunnete, intuitsiooni mitte intellekti kaudu. Intellekt on piiratud."

"Mõelgem inimkonna ajaloole ja edusammudele, mida inimene on materiaalses mõttes teinud. Ta on pikendanud oma eluiga, ta käib Kuul, kuid viamse poole pealt pole ta tegelikult mingied edusamme teinud. Mitte keegi. See on illusioon, et inimene on edasi arenenud."

"Kui te ei kõnni jala sinna, kuhu te soovite jõuda, ei näe te seda, mida soovite leida."

"Teeme rohkem seda, mis on õige, selle asemel, mis on meile mugavam. Õpetagem oma lapsi olema ausad, mitte kavalad."

Allikas: Corriere.it



Kommentaarid