E-lugeri uuendamine

Huvitav leid - "Kultuuri kaart" Erin Meyer´ilt

Austraalias elades avastasin, et mul on passioon müügitöö vastu. Ma ei pea end megaheaks sel alal, aga mulle meeldib see tööna, samuti ei ole ma klassikaline müügi töötaja, kes klienti kuulamata mingit jama peale surub. Pigem meeldib mulle mõista, mis kliendil vaja, kuulata muresid ja siis aidata vajaliku lahendusega. Iga tahes, Euroopasse tagasi tulles alustasin ma tööd Lenovos ja nüüdseks olen  tegelemas müügiga.
Eelmisel aastal oli mul võimalus osaleda ADPs ( Advanced Development Program ), kui ma algul mõtlesin, et see on selline uinamuina, mis karjääri edendamise eesmärgil peab täidetud saama, siis kursusel osaledes sain aru kui lollilt ma mõtlesin. Nagu Terzanit Harry Potteriga ühte potti pannes. Mingil viisil me õpime kõik. Mina sain aru, et eelarvamused tuleb kuidagi peas tagasi lükata ja ei tohi lasta neil end häirida. 
Iga tahes, milleni ma jõuda tahan selle pika ja lohiseva sissejuhatusega on raamat "The Culture Map" Erin Meyerilt. Selle raamatu soovitas mulle Andrej Juriga, kes on diversity ja inclusion consultant. Ta andis meile kursuse sellel teemal. Mõelda võib ju, et mis siin nii väga õppida? ON! Palju on õppida! Ma olin nii üllatunud, kui palju ma arvasin end teadvat ja temaga avastasin, et tegelikult on veel nii palju avastada! Kui mul oleks oma rahvusvaheline firma, ma kutsuks ta rääkima ja kursust andma. Ta on tõeliselt insipireeriv inimene ja proffessionaal. Kui sul on huvi võid kiigata ta veebisaidile The Cultural Bridge või talle isegi linkedini kirjutada.  


Niisiis. Tänapäeval me töötame koos väga erinevate kultuuridega erinvates keeltes. Kui arvad, et õpid keele ära ja siis ongi kõik, eksid. Ei piirdu see midagi ainult keeleõppega! Oleks see vaid nii lihtne. 
Erin ongi kirjutanud raamatu, kurjuures seda on väga lihtne lugeda, kuidas hakkama saada keerukas multikultuurses ärimaailmas. Kuidas juhtida tiimi, kus on koos väga erinevad kultuurid. Kuidas luua kollaboratiivne õhkkond. Tal on nii palju häid näiteid ka omaenda elust, mis teeb selle raamatu veelgi mõnusamaks. 
Erin on kaardistanud kultuurid kaheksast erinvast vaatenurgast: kommunikatsioon, tagasisideandmine, veenmisviisid, juhtimisstiilid, otsustamine, usaldus, mittenõustumine ja ajatajumine. Kõik need vaatenurgad on igas kultuuris täiesti erinevad ja ta toob välja ka näiteid, kuidas ta kasutas neid aspekte ning saavutas edu. Mulle meeldisid ka graafilised joonistused erinevatest askeptidest ja kuhu üks või teine riik sobitub. Näitena toon ära suhtlemise. Erini veebisaidil on võimalik ka  end ja oma tiimi liikmeid testida ning teisi kaarte uudistada. Kahjuks Eestit pole veel seal, aga ehk tulevikus.

Pilt Erin Meyeri raamatust

See raamat tõi mulle meelde mälestusi mu esimestest aastatest Itaalias ja milline "shokk" mulle oli sealne ühiskond, vaatamata sellele, et ma mõtlesin end olevat suht avatud silmaringiga inimene. Igatahes. Eestlaste usalduse võitmine käib tegude baasil, näita, mis tegudemees sa oled ja siis vaatame edasi. Samuti on nii ka Austraalias. Teod loevad. Võib-olla see on ka üks põhjustest, miks eestlasi väga hinnatakse seal. Itaallastega, aga on jälle nii, et ütle mulle keda sa tead ja siis vaatame edasi.
Ja Erin ongi oma raamatus toonud punkti, kus ta seletab, kuidas erinevates kultuurides usalduse võitmine käib. Näiteks itaallastega lood hea äri suhted õhtusöögil käies, kohvibaaris juttu ajades ja see kõik võtab aega. 
Mul endal oli väga kerge Austraalias. Aga Itaalias võttis kõik suhteliselt aega, algul ei saanudki aru miks küll. Kogu aeg pidi olemas olema kellelegi. Väljas käima. Suhtlema. Põhimõtteliselt pidi end nähatavaks tegema. 
Erini raamatust sain aimu, miks mul Itaalias algul päris raske oli. Samas, ma õppisin hästi palju! Mille eest ma olen äärmiselt tänulik. 
Praeguses töökeskkonnas on mulle väga kasuks tulnud isiklik kogemus, mida ma tänu Erini raamatule oskan ka paremini lahti seletada. Saan aru, miks mõnikord klapp ja arusaamine on kohene ning miks mõnikord teineteise mõistmine kauem aega võtab.
Kusjuures, see raamat pole ainult hea ärimaailmas, ka on võimalik neid printsiipe rakendada sõprus suhetes. Ära raiska aega tigetsemisele, sest su sõber hispaaniast hilineb te kohtumistele järjepidevalt. Või kui su hiinlaseset sõbratar annab sulle teada vihjates, et ta ei jõua su sünnipäevale, mitte ei ütle sulle seda otse välja.
Isegi, kui sa ei tööta multikultuurses keskonnas soovitan siiski seda raamatut lugeda. Väga-väga huvitav lugemine igal juhul. Kui oled juba lugenud, kas oled mõnda printsiipi kasutanud ja kuidas on see sind aidanud? 


 

Kommentaarid