E-lugeri uuendamine

Audioraamatu esmamulje

  Tänapäeva kiires maailmas, kus me oleme ühendatud terve maailmaga läbi interneti, kui eales varem. Info liigub kiiremini kui valgus ja me oleme ülekuhjatud igasuguste teadmistega. Mõnikord aju ei jõuagi seda kõike meeles pidada. Info tuleb ja läheb sama kiiresti, kui muutub mood. 
Kindle oli tegija kümme aastat tagasi, nüüd on jalgu alla võtmas uus mood - audioraamat! Ma hakkasin siin mõtlema, et tegelikult see polegi nii paha idee. Enamus ajast ma vaatan filmegi ainult kuulates ja "pilt" on justkui tagataustaks. 
Mul on imelik "defekt", kui ma midagi õpin või loen, peab mul mingi müra, nagu mu abikaasa seda kutsub, tagataustaks olema. Mõeldud tehtud. Laadisin alla kaks aplikatsiooni - Elisa raamatud ja Amazon Audiable. 

Tahtsin midagi eesti keeles ka. Elades välismaal ja rääkides enamus ajast, kas inglise või itaalia keeles, hakkasin märkama, et mu eesti keel on täiesti kohutavaks muutumas. Olge, olen aus, mu vend näägutab mu keele kasutuse kallal, mis pani mind mõtlema, et loeme ka eesti keelset kirjandust. 
Niisiis, mu esmased muljed. Elisa raamat on kindlasti megahea äpp lugemiseks. Kuna ma Kindle´ga ei saanud sõbraks, ei suuda ma ka sellest äppist kaua lugeda. Ma lihtsalt ei suuda kontsentreeruda ja mõtted valguvad laia maailma. Tekib kiusatus ka facebooki või instasse kolida. Audioraamatu osa Elisas kahjuks ei ole kõige parem ja vajaks tõenäoliselt edasi arendamist. Mu abikaasa mu virinat kuulates ütles selle peale, et me eestlased oleme tehnorahvas ja see tehniline hääl ei peaks ju väga häirima. Kui tema mulle tahaks mulle mööda kolu anda, kui ma ütlen et kell kaksteist ei söö me lõunat, siis selle kommentaari peale tekkis mul tahtmine talle tou anda. Ei, ära nüüd valesti aru saa, see kõik on lihtsalt piltlik, me pole vägivaldsed. 
Elisa äppiga on ka see jama, et kui sa pole Eestis siis seadistmine on üks suur kammajaaa. Eriti, kui sul pole neid smart ID-sid. Ja ma olen muidugi üks sellistest kodanikest, kes unustas ka oma ID turvasertifikaadid uuendamata ja kuna meil rändab ka COVID hoogsalt ringi, pole ma suutnud saatkonda minna, et ID kaarti uuendada. Covid on hea vabandus mu laiskusele. Seekord aitas õde hädalise välja ja sain siiski proovitud. 
Elisa äppil on ka prooviaeg 14 päeva, selle ajaga peaksid aru saama, kas on sinu teema või mitte. Edaspidi maksab 9 eurot kuus. 


Amazon Audiable äpp on teine, mille ma prooviks võtsin. Kolmkümmend päaeva on aega, et proovida siis tuleb ka maksma hakata 10 eurot kuus. 
Amazon on alati esimene, kes tuleb turule uue ja tõepoolest hästi tehtud lahendusega. Ma vaatasin üle sisu. Keeltena on kättesaadaval itaalia keelses äppis inglise ja hispaania keel. Sisu on suhtelist lai. Kõiki raamatuid ei leia, aga klassikute seas on valik päris suur. Audiable´i tegi meganauditavaks fakt, et seal on alati INIMESED, kes loevad raamatuid. Nimi on ka ära toodud, kes loeb. Mõndadel klassikutel on tagataustaks ka klassikaline muusika. Ma pean tunnistama, et ma armusin sellesse äppi esmapilgust. Viis minutit oli suht keeruline aru saada, mida ma teen, sest "pilti" pole nagu telekas, aga see möödus ka kiirelt. Harjusin ära ja väga kihvt oli. Ma vajusin maailma, fantaasia jooksis. Mõtlesin, kuulasin, elasin kaasa. Amazon on teinud liitumise ka ülilihtsaks, mis lisas plusse. Aga noh! mis sa ikka megamultinatsionaalselt firmalt ootad... Ikka parimat! Audiable, mulle meeldib. Kuigi sisu võiks laiem olla, aga eks see tuleb ka ajaga. 
See on mu esimapilgu arvamus. Paari nädala pärast vaatan, kas mu arvamus jääb samaks või muutub :) 


Kuidas teil on audioraamatutega? Olete proovinud? Plussid miinused? 
Eestis on ka saadaval äpp mybook, mida ma välismaal kahjuks alla ei saanud laadida. Või õigemini sain, aga seda ainult vene keeles. Võib-olla on see märk Kõige Vägevamalt, et kuule võta kätte ja õpi vene keel korralikult ära, mis sa mökutad! 
Kui keegi on proovinud MyBook äppi, kirjutage mis arvate. Oleks huvitav lugeda.
Mulle öeldi, et aasta lõpuks, peaks see ka välismaal elavatele kättesaadaval olema. Ootan juba huviga, sest eesti keelset raamatut tahaks ju ka kuulata. Mõtted rändavad nüüd mu vennale ja tema keele kasutusele... Oleks ma vaid nii sõnaosav, kui tema! :D 




Kommentaarid