E-lugeri uuendamine

Operacion Princesa ehk Printsessi Operatsioon

Kaheksa aastat tagasi avastasin huvitava kirjaniku nimega Antonio Salas. Kuna ta on tuntud oma väga uurimismeetodite tõttu, siis tema tegelik idenditeet on varjatud. 
Ta sai kuulsaks raamatuga "Diaro de un skin", kus ta uuris uusnatside liikumist ja kriminaaltegevusi Hispaanias. Pärast selle raamatu ilmumist on ta nagu vits vette kadunud. Mis ma sellega mõtlen? Pärast 2003 pole mees ennast ilmutanud. Keegi ei teagi tegelikult kuidas ta välja näeb ja mis on ta päris nimi. Kõlab inrigeerivalt, eksju? 
Mulle küll kõlas. Ja pealegi, ma armastan kriminulle. Eriti neid, mis on hästi kirjutatud reaalelu baasil või panevad mõtlema. Ja Salase raamat pani väga palju kaalutlema asjade üle. 

Kuidagi juhuse tõttu sattus mulle tema raamat "Operacion princesa" Feltrinelli raamatupoes kätte. Pärast uudistamist ja juurdlemist, ostsin ma ta ära. Hispaania keeles. 
Istusin tükk aega raamaturiiuli juures mõteldes, kas saan hakkama hispaania keeles lugemisega ja ega see mu järjekordne kapriisne raha raiskamine pole. Kui mul miskit pähe tuleb, siis on mul ennast väga raske ümber veenda uuesti. Ja nii ma selle raamatuga poest välja astusingi. See oli siis kui ma veel Bolognas elasin. Nüüdseks on möödunud sellest kuskil kaheksa toredat aastat. Aga raamatu sisu on siiani meeles. See on raamat, mis põhimõtteliselt viskab sulle külma vee näkku ja paneb mõtlema, et mis jamas maailmas me elame. Antonio ise nimetab seda teost "grito de rabia y furia contra la corrupcion" ehk vihakisa ja raev korruptsiooni vastu. 
Operatsioon Printsess on ennekõike raamat, kus paljastatakse suhe prostitutsiooni, narkokaubanduse ja mõjuvõimuga kaubitsemise vahel. Lugu on üles ehitatud vahelduvatesse peatükkidesse, kus ilmuvad mõned tegelased, kes annavad elu sellele, mida Salas tahab meile selgitada. Alex on oma kodumaal Colombias keemiatudeng, kes tuleb asjaolude tõttu Hispaaniasse prostitutsiooni praktiseerima, Black Angel, Hell`s Angels MC-i tunginud Barcelona fotograaf (autori võimalik alter ego) ja Luca, politseinik, kes üritab minna kaugemale, tahtes teada, kes on naistega kaubitsemise taga. Nendest peategelastest tuuakse välja keeruline suhete võrgustik, mis viib alati prostitutsioonini. Tsitaat "hoorad on kõige taga" ilmub kogu raamatus mitu korda, toimides ühise niidina, mille ümber kõik muud ideed arenevad.
Kui sa saad hakkama hispaania keeles lugemisega, siis soovitan lugeda. Väga hea kirjutamisstiil ja lugu on kaasahaarav. 


 

Kommentaarid